Μαρμελάδα με ξινόμηλα και σύκα/Green Apple-Fig Jam


Μου αρέσει το φθινόπωρο, μου αρέσει πολύ! Και μη σας πω ότι μου αρέσει ο χειμώνας ακόμα καλύτερα. Μόλις φύγει ο Αύγουστος βαριέμαι πολύ τη ζέστη, περιμένω πως και πως να χειμωνιάσει. Και φυσικά τα μήλα, τα πορτοκάλια, τα μανταρίνια και λοιπά. Έλα όμως που μου αρέσουν και τα σύκα! Πραγματικά λυπάμαι που η εποχή που υπάρχουν σύκα είναι τόσο μικρή!
Με τα αγαπημένα μήλα και σύκα λοιπόν φτιάξαμε μαρμελάδα. Έβαλα ξινόμηλα και μου αρέσει πολύ που το μήλο δεν βράζει εντελώς και δε γίνεται κρέμα.

για 2 βαζάκια  των 450 γρ χρειαζόμαστε 

4 ξινόμηλα περίπου 800 γρ
5-6 σύκα περίπου 300 γρ
550 γρ ζάχαρη
1 ξυλάκι κανέλα
3 κουταλιές λεμόνι
1/2 φλιτζάνι νερό

Καθαρίζουμε τα μήλα και σε ένα τουλπάνι βάζουμε τα φλούδια και τα κουκούτσια. Ψιλοκόβουμε τα μήλα, τα βάζουμε στην κατσαρόλα και τα ανακατεύουμε με το λεμόνι. Εγώ τα μήλα τα έβαλα στο multi γιατί η οικογένεια δε θέλει μεγάλα κομμάτια. Καθαρίζουμε και τα σύκα, τα ψιλοκόβουμε και τα ρίχνουμε και αυτά στην κατσαρόλα. Προσθέτουμε τη ζάχαρη, την κανέλα και το νερό και αφήνουμε να βράσουν για 15 λεπτά σε μέτρια θερμοκρασία, αφαιρώντας τον αφρό που μπορεί να σχηματιστεί.Με ένα σχοινάκι δένουμε το τουλπάνι με τα φλούδια και τα κουκούτσια και το βάζουμε και αυτό στην κατσαρόλα. Αφήνουμε να βράσουν για 20 λεπτά περίπου. Βγάζουμε σε ένα πιάτο το τουλπάνι και μόλις κρυώσει λίγο το στίβουμε καλά να βγουν όλα τα ζουμιά μέσα στην κατσαρόλα. Αφήνουμε να βράσει η μαρμελάδα 15-20 λεπτά ακόμα. Τη βάζουμε σε αποστειρωμένα βάζα.

Εγώ για να αποστειρώσω, βάζω τα βάζα πλυμένα στο φούρνο, στον αέρα, στους 150β για 15 λεπτά.
Η ζάχαρη που βάζω στις μαρμελάδες μου, είναι λιγότερη από ότι συνήθως. Από ότι ξέρω η ζάχαρη βοηθάει και στη συντήρηση της μαρμελάδας αλλά εγώ δεν κάνω μαρμελάδες για παραγωγή, μόνο για την οικογένεια ή κανένα φίλο. Οπότε τα λίγα βαζάκια που κάνω, μια χαρά διατηρούνται στο ψυγείο!

 

I love fall, I really love it! Let me tell you, I love winter even more. As soon as August is gone, I've had it with hot weather and I'm looking forward to winter. I'm also looking forward to apples, oranges, tangerines and so on. I still love figs though and I'm so sad that they're are around for such a short season!
Today I made a jam with apples and figs. I used green apples and I really liked the fact that these apples don't become creamy during boiling.

For about 2  15 oz jars we need

4 Granny Smith apples (about 1 lb  12 oz)
5-6 figs (about 10 oz)
1 lb 3 oz sugar
1 cinnamon stick
3 Tbsps lemon juice
1/2 cup water

Peel apples and place peel and seeds in a cheese cloth. Finely chop apples, place in a pot and rub with lemon juice. I used a mini blender to chop my apples because none of us like big pieces. Peel figs, finely chop and add to apples. Add sugar, cinnamon stick and water and let simmer for 15 min, at medium temperature, skimming the foam. Tie cheesecloth containing apple peel and seeds with some string, then add to pot. Allow to simmer for another 20 min. Transfer cheesecloth to a plate, allow to slightly cool, then squeeze juice back in the pot. Let jam simmer for 15-20 min longer. Transfer to sterilized jars.

I sterilize my jars by washing them and leaving them in the oven, on air setting, at 300F, for 15 min.
I use less than required sugar in my jams. As far as I know sugar acts as a preservative as well, however, I'm not making a mass production, just a few jars for family and friends. The few jars that I have are just fine in the fridge! 

11 σχόλια:

  1. Ενδιαφερον συνδοιασμος Μαρια μου,πρωτοτυπος!!!Πολυ καλη εμπνευση σου!!!
    φιλια πολλα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ ωραίος συνδυασμός φρούτων!Θα τι δοκίμαζα με χαρά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φοβερός ο συνδυασμός που έκανες Μαρία μου και η μαρμελάδα σου φαίνεται τέλεια!!!!! Την λάτρεψα!
    Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μαράκι έφτιαξες μια πολύ ξεχωριστή μαρμελάδα και η υφή της φαίνεται φοβερή!!
    Καλοφάγωτη!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολύ καλή Μαρία, φέτος σύκα δεν βρήκα και αυτά της λαϊκής τα θεωρώ πολύ υπερτιμημένα, χτες 7-8 ευρώ το κιλό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εδώ είμαστε! Την αδυναμία μου στις μαρμελάδες την ξέρεις, αυτός ο συνδυασμός μου φαίνεται πολύ ενδιαφέρων! Μου αρέσει πολύ το χρώμα της!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κι εμένα μου αρέσει το φθινόπωρο Μαρία. Και τα σύκα επίσης πολύ. Οπως λες κρίμα που είναι τόσο λίγο.
    Η μαρμελάδα σου πολυ ωραία. Ξινόμηλα με σύκα δεν θα τα σκεφτόμουν μαζί. Πολύ ωραία έγινε.
    Καλοφάγωτη

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ωραίο το φθινόπωρο αλλά και η μαρμελάδα ακόμη ωραιότερη! Τα ξινουτσικα μήλα με τα γλυκά σύκα κανουν πολύ ωραία αντίθεση!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πω πω!! υπέροχη φαίνεται Μαρία μου!!
    Γεια στα χεράκια σας!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλοφάγωτη Μαρία , το χρώμα της είναι υπέροχο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σας ευχαριστώ πολύ κορίτσια μου. Η αλήθεια είναι ότι τα σύκα είναι πανάκριβα. Και το κακό είναι ότι επειδή είχαμε συνηθίσει να τα τρώμε τσάμπα από τα δέντρα,εδώ στον κήπο των γονιών μου ή στο εξοχικό, δε μου πάει η καρδιά να αγοράσω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή