τηγανιά με coca cola/Pork with coca-cola

Σε κάποιο από τα περιοδικά της Χαράς είχα βρει μια συνταγή για χοιρινά παιδάκια γλασαρισμένα με coca cola. Σαν ιδέα μου φάνηκε καλή και είπα να κάνω τη δική μου εκδοχή, με βάση το περιοδικό woman's world φυσικά. Χοιρινά παιδάκια δε συνηθίζουμε, παντσέτα που θα ήταν η αμέσως επόμενη επιλογή μου δεν είχα, οπότε με κίνδυνο να την "χαλάσω" όπως είπε ο καλός μου, δοκίμασα με τηγανιά. Ήταν νοστιμότατο, ενθουσίασε το πλήθος και σας το προτείνω ανεπιφύλακτα για την Τσικνοπέμπτη που μας έρχεται.

χρειαζόμαστε
1 κιλό χοιρινή τηγανιά ή παντσέτα
500 ml coca cola
1 κρεμμύδι τριμμένο
2 σκελίδες σκόρδο τριμμένο
1/2 κουταλάκι ρίγανη τριμμένη
1/4 κουταλάκι πάπρικα (γλυκιά, καυτερή, ότι σας αρέσει)
1/4 κουταλάκι πιπέρι καγιέν
2 κουταλιές ελαιόλαδο
αλάτι-πιπέρι
2 κουταλιές ξύδι
1/4 κουταλάκι θυμάρι τριμμένο
1/2 φλιτζάνι σκούρα ζάχαρη

Σε ένα μπολ βάζουμε το κρέας και ρίχνουμε 300 ml coca cola. Σκεπάζουμε και αφήνουμε στο ψυγείο για 8 ώρες τουλάχιστον. Σουρώνουμε το κρέας, αν θέλουμε το σκουπίζουμε με μια χαρτοπετσέτα να μείνει όσο γίνεται πιο στεγνό. Εγώ με τα κομμάτια δεν το έκανα και τόσο γιατί ήθελα να έχει λίγη σαλτσούλα το φαγητό.
Τρίβουμε το κρεμμύδι και το σκόρδο και προσθέτουμε αλατοπίπερο, το λάδι, τη ρίγανη, την πάπρικα και το καγιέν. Τα ανακατεύουμε με το κρέας και το απλώνουμε σε ένα ταψί. Σκεπάζουμε και ψήνουμε στους 200β για 1 1/2 ώρα περίπου.
Εν τω μεταξύ σε ένα κατσαρολάκι βράζουμε την υπόλοιπη coca cola με τη ζάχαρη, το ξύδι και το θυμάρι μέχρι να μειωθεί το υγρό στο μισό, να γίνει σαν ελαφριά σάλτσα.
Με ένα πινέλο απλώνουμε τη σάλτσα στο κρέας και ψήνουμε σκεπασμένο για 10 λεπτά ακόμα.
In one of Xara's magazines I had found a recipe for coca-cola glazed pork cops. I thought that was a good idea and I started out to make my own version of it, based on "Woman's World" magazine.
We don't usually eat pork cops, I didn't have any pancetta which would be my second best option so I tried it with cubed pork chunks, risking "ruining" the recipe as my hubby put it.
It came out really good, my whole family liked it and I believe it's worth your giving it a try.

we need
2 lbs. cubed pork or pancetta
2 cups coca-cola
1 onion, grated
2 cloves garlic, grated
1/2 tsp oregano
1/4 tsp paprika
1/4 tsp cayenne pepper
2 Tbsps olive oil
Salt and pepper, to taste
2 Tbsps vinegar
1/4 tsp thyme
1/2 cup brown sugar

Place meat in a bowl with 10 oz of coca-cola. Cover and refrigerate for at least 8 hours. Pat meat dry with paper towels (I didn't do it because I wanted the meat to be left with some sauce).
Combine grated onion and garlic with oregano, paprika, cayenne pepper, olive oil, salt and pepper, mix into meat and place in a pan. Cover and bake at 400F for about 1 1/2 hours.
In the meantime, boil remaining coca-cola with sugar, vinegar and thyme in small saucepan, until liquid is reduced to 1/2 and it turns into a light sauce.
Brush sauce all over the meat and bake covered for another 10 min.

16 σχόλια:

  1. καλημερα! ΕΙμαι σιγουρη οτι θα ειναι γευστικοτατο! Με την γλυκα της κοκα-κολα και το πικαντικο του σκορδου και της παπρικας... Καλο μηνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το φτιάχνω συχνά κι εγώ... γίνεται τέλειο!!!!
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αχ, αυτή η coca cola!! Είμαι σίγουρη ότι είναι πεντανόστιμη η τηγανιά σου και ενδείκνειται για την τσικνοπέμπτη που έρχεται όντως! Φαίνεται λουκουμάκι το κρέας!!

    Γειά σου Μαρία μου!! Σε φιλώ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μαράκι μου έχω φτιάξει και εγώ χοιρινό με κοκα κολα. Ηταν πράγματι νόστιμο!!! γεια στα χεράκια σου !!! καλή τσικνοπέμπτη να έχουμε !!!!!!!!!!

    φιλια πολλά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η κόκα κόλα σίγουρα θα κάνει το κρέας πολύ πολύ τρυφερό!
    Και όλα τα υπόλοιπα ωραιότατα υλικά θα του δίνουν απίθανη γεύση!
    Καλή εβδομάδα Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τέλεια ιδέα για την Τσικνοπέμπτη! Φαίνεται πολύ καλομαγειρεμένη η τηγανιά! Μου άνοιξες την όρεξη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Περίεργο μου ακούγεται αλλά για να το λες εσύ που δοκίμασες γιατί όχι;;
    Καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μαράκι μου δείχνουν καταπληκτικά, δεν έχω μαγειρέψει ποτέ με coca cola αλλά γιατί όχι;
    Φιλιά, καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ωραία ιδέα, μ' αρέσει πολύ!
    Καλή βδομάδα Μαράκι, φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Wow, this looks amazing. I make a recipe for root beer glazed pork chops that's delightful. This one looks wonderful!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Προσπαθώ από το πρωί να το δω αλλά δεν μου ανοίγει ο μπλογκερ, δείχνει εξαιρετικό και πρωτότυπο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πρώτη φορά ακούω για χρηση coca cola σε μαγειρική (σε ζαχαροπλαστική εχω δει διάφορα). Πολύ περίεργη συνταγή, τέλεια για μεζεδάκι για τσικνοπεμπτη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. δεν ακολουθήσει, θα σας περιμένουν στο blog μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Με βάζεις σε σκέψεις Μαρία μας.
    Λες να "σπάει" και την μυρωδιά του χοιρινού η Coca Cola; Είναι αυτό το κάτι που δεν μου πολύ αρέσει, ομολογώ σ' αυτό το κρεατικό.
    Δοκιμή με πανσέτα (που ήδη έχω) λοιπόν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ενδιαφέρουσα συνταγή.Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω χρησιμοποίηση ποτέ Coca cola σε φαγητό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή