Μαγειρεύουμε ελληνικά-Λαχανόπιτα με κιμά, αυγολέμονο:)

Χαχα, σας μπέρδεψα! Στην πραγματικότητα είναι τα υλικά των λαχανοντολμάδων απλώς πιο εύκολο και το ίδιο νόστιμο. Δεν είναι δική μου ιδέα φυσικά, οι περισσότεροι την ξέρετε αυτή τη συνταγή και πολλοί από εσάς την έχετε φτιάξει. Κυκλοφορεί με το όνομα λαχανοντολμάδες της τεμπέλας αλλά αφού ντολμάς δεν είναι είπα να του δώσω άλλο όνομα:)
Όλα ξεκίνησαν από ένα λάχανο που νόμιζα ότι ήταν ολόκληρο στο ψυγείο αλλά κάποιο καλό παιδάκι το έκοψε για να φτιάξει σαλάτα (όλοι στη δίαιτα τώρα τις γιορτές:) Εκτός από αυτό δεν ξέρω αν συμβαίνει και σε εσάς αλλά στο Σ/Μ τουλάχιστον, σπάνια βρίσκω καλό λάχανο για λαχανοντολμάδες.

χρειαζόμαστε

1 λάχανο
600 γρ κιμά
2 κρεμμύδια
200 γρ ρύζι καρολίνα
μαϊντανό-άνηθο
αλάτι-πιπέρι
2 αυγά 
2 λεμόνια


Κόβουμε τα χοντρά κοτσάνια από το λάχανο και το υπόλοιπο το βάζουμε να βράσει για 15 λεπτά περίπου σε αλατισμένο νερό. Σε μια κατσαρόλα τσιγαρίζουμε τον κιμά με το κρεμμύδι, ρίχνουμε 1 ποτήρι νερό, και το αφήνουμε να βράσει 10 λεπτά. Ρίχνουμε το ρύζι, το μαϊντανό και τον άνηθο, αλατοπίπερο, ανακατεύουμε και βράζουμε για άλλα 5 λεπτά. Σε ένα ταψί στρώνουμε τα μισά φύλλα του λάχανου και ρίχνουμε τον κιμά με μια τρυπητή κουτάλα ώστε ότι ζουμί υπάρχει να μείνει στην κατσαρόλα. Στρώνουμε τα υπόλοιπα φύλλα του λάχανου, ρίχνουμε ότι υγρό έχει μείνει στην κατσαρόλα που ψήσαμε τον κιμά και 2 φλιτζάνια νερό από αυτό που βράσαμε το λάχανο. Το σκεπάζουμε καλά με αλουμινόχαρτο και ψήνουμε στους 200 β για 45-50 λεπτά. Χτυπάμε τα 2 αυγά με το χυμό λεμονιού και ρίχνουμε και λίγο ζωμό από αυτόν που υπάρχει στο ταψί. Αν δεν έχει ζουμί ρίχνουμε μισό φλιτζανάκι ζεστό νερό από αυτό που βράσαμε το λάχανο. Με ένα μαχαίρι τρυπάμε τη λαχανόπιτα εδώ και εκεί και ρίχνουμε το αυγολέμονο. Κουνάμε το ταψί να πάει παντού και το βάζουμε στο φούρνο για 5 λεπτά ακόμα. Αφήνουμε να κρυώσει λίγο και κόβουμε. Κόβεται πιο εύκολα όταν δεν είναι πολύ ζεστό, όπως βλέπετε από το χάλι της φωτογραφίας. Που να περιμένουν εδώ πέρα να κρυώσει:)
Καλή εβδομάδα σε όλους!
 

35 σχόλια:

  1. Δεν το έχω φτιάξει ποτέ αλλά θα είναι νόστιμοοοοοοο
    Φιλάκια
    Καλή εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έχω μια φίλη που δεν έχει υπομονή να τυλίξει ντολμαδάκια και κάποια φορά που το μαγείρεψε μου έδωσε φωτογραφία αλλά και το τι ακριβώς έκανε.
    Εμείς τότε το είχαμε ονομάσει κάτι σαν λαχανοντολμάδες!!
    Καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εγώ το ξέρω λαχανοντολμάδες της τεμπέλας, χωρίς αβγολέμονο όμως...Το έχω φτιάξει άπειρες φορές και το τσακίζουν.
    Αλλά γιατί δεν μου έκοψε μέχρι τώρα να το κάνω έτσι, εννοώ αβγολέμονο????
    Με έστειλες τώρα.....
    Τη μεριδούλα μου παρακαλώ!!!
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εγώ ομολογώ ότι δεν το ήξερα αυτό το φαγάκι!
    Τους λαχανοντολμάδες τους λατρεύω, άρα αποκλείεται να μην μου αρέσει η τεμπέλικη εκδοχή τους, μιας και είμαι και δηλωμένη τεμπέλα;-)
    Φιλιά, καλή βδομάδα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ναι, κι εγώ την έχω υπόψη μου τη συνταγή αυτή, αν και δεν την έχω φτιάξει ακόμα. Όντως, μάλλον έχει γίνει γνωστή με το όνομα λαχανοντολμάδες της τεμπέλας, χε, χε.
    Εγώ φτιάχνω κάτι ανάλογο όπου στη γέμιση βάζω ένα δικό μου περίεργο μίγμα με φέτα, σταφίδες και δυόσμο.
    Για την εμφάνιση, καταλαβαίνω. Απλά δεν γίνεται να περιμένεις να κρυώσει :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. θελω πολυ να την φτιαξω αυτη την συνταγη..δεν τους εχω φαει ποτε ετσι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πολύ έξυπνο, τρως την γεύση των λαχανοτολμάδων αλλά το φτιάχνεις πολύ πιο γρήγορα, τέλειο για όποιον δεν έχει πολύ χρόνο να τυλίγει ή βαριέται λιγάκι!!! Συμφωνω με την Dark Chef θα μπορούσαμε να το πούμε λαχανοντολμάδες τις τεμπέλας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Οπως ειπε και η Ξανθή, εχω και εγώ μιά φιλενάδα που εχει την τάση να απλουστεύει ολες τις συνταγές που εχουν δουλίτσα..παραπάνω! Απλώνει λοιπόν τα υλικά των λαχανοντολμάδων σε ταψί,τα ψήνει και μας λέει οτι εκανε λαχανοντολμάδες ψητούς!!!!που ομολογώ ειναι νοστιμότατο φαγητό, οπως φαίνεται και στην δική σου φωτογραφία!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Φαίνεται τέλειο! Ίσως είναι η λύση μου εδώ στην Αφρική, όπου τα λάχανα είναι σκληρά σαν κούτσουρα, με νεύρα και είναι αδύνατο να γίνουν ευπρεπή ντολμαδάκια...
    Μπορώ να έχω λίγο από αυτό που λες "χάλι της φωτογραφίας" ? Μπορώ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Asteri νόστιμο και εύκολο! Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ξανθή, κάτι σαν λαχανοντολμάδες είναι πράγματι αλλά είναι και νόστιμο! Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Εφη το έχω κάνει και με ντομάτα αλά δεν είχε την ίδια ανταπόκριση! Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΕΛΕΝΑ δοκίμασε το και εγώ τα εύκολα τα προτιμώ. Και στη γεύση μοιάζει πολύ με τους λαχανοντολμάδες! Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. δεν το έχω ακούσει και δεν το έχω φτιάξει ποτέ. Μου κέντρισες όμως τη φαντασία γιατί λατρεύω τους λαχανοντολμάδες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. The Dark Chef το σημείωσα το όνομα και το πρόσθεσα και στο ποστ. Αφού είναι της τεμπέλας είναι για μένα οπωσδήποτε,χαχα!
    Να σου πω την αλήθεια, έχω σκεφτεί και εγώ να βάλω και φέτα μέσα αφού έτσι κι αλλιώς με φέτα στο πλάι τα τρώμε:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ειρήνη, δοκίμασε το και ελπίζω να σου αρέσει! Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. manousina και βαριέμαι και χρόνο δεν έχω, οπότε αυτή είναι μια εύκολη και γρήγορη λύση:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. RIRI σε εμφάνιση φυσικά δεν φτάνει τους αυθεντικούς λαχανοντολμάδες αλλά σε γεύση είναι πολύ κοντά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αγγελικη Ν, μη νομίζεις και εδώ τα περισσότερα λάχανα είναι χάλια. Λαϊκή δεν πάω, οπότε στο Σ/Μ τα ίδια χάλια έχουνε. Πάρε κομματάκι:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Katerina, ελπίζω να το δοκιμάσεις και να σου αρέσει. Είναι μια εύκολη εκδοχή! Καλή εβδομάδα:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. big mama δεν θα μπορούσες να κάνεις καλύτερη συνταγή γ'αυτές τις μέρες.
    Να είσαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. ΔΕΝ ΤΟ ΗΞΕΡΑ ΑΛΛΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΟΣΤΙΜΟΤΑΤΟ.ΝΙΑΜ ΝΙΑΜ:))
    ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΦΙΛΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΚΑΛΟ ΝΑ ΕΡΘΟΥΝ ΟΙ ΓΙΟΡΤΕΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Καλά που μας το θύμισες! Τώρα βέβαια νηστεύουμε αλλά μετάααααααααα... θα του δώσω να καταλάβει!!!

    Φιλάκια Μαριώ μου, καλή εβδομάδα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. αχ mama...τους λατρεύω τους λαχανοντολμάδες,αλλά το σκασμένο μου - βλέπε ο καλός μου - δεν τους τρώει( απίστευτο )κι έτσι δεν τους κάνω συχνά...
    τώρα με την ιδέα που μου δίνεις,θα το κάνω έτσι και θα πω οτι δεν είναι λαχανοντολμάδες...
    για να δω...θα το κοροιδέψω το σκασμένο..??

    καλησπέρες καλοβδομαδιάτικες..-:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. τέλειο...

    βασικα λατρευω το λάχανο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Να 'σαι καλά βρε Μαρακι μου μ'εκανες και γέλασα!!! φοβερή λύση τελικά !!!!!

    καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. To έχω δει αλλά δεν το έχω φτιάξει ποτε! Δεν θα μου ξεφύγει όμως σίγουρα! Μια ερωτησούλα...σε ποιά κατηγορία να το βάλω? Ορεκτικά, κυρίως πιάτα......που?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. dhmhtra σε ευχαριστώ, καλές γιορτές να έχουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. SΚΡΟΥΤΖΑΚΟ σε ευχαριστώ, καλή εβδομάδα και σε σένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. painter, με το καλό να έρθουν οι γιορτινές μέρες:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. SpIrToKoYto για να δούμε αν θα τον κοροϊδέψεις:)
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Coula σε ευχαριστώ, καλές γιορτές να έχεις:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Maria B. σε ευχαριστώ, καλές γιορτές να έχουμε:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Λίλα μια και του έδωσα νέο όνομα και το λέω πίτα, λέω να το βάλεις στα ορεκτικά, εσύ τι λές; Δεν ξέρω καν αν πρέπει να το βάλεις αλλά δεν πρόλαβα να κάνω κάτι άλλο τελικά:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Κι εγώ πάντα εύκολα ψάχνω, αλλά νόστιμα όπως αυτό το φαγάκι.
    ΦΙΛΙΆ

    ΑπάντησηΔιαγραφή