κέικ με φιστίκια Αιγίνης/Pistachio Cake


Πριν πέντε περίπου χρόνια που είχε έρθει για τελευταία φορά η Χαρά στην Ελλάδα, θυμάται μεταξύ άλλων, ένα κέικ που είχα φτιάξει με φιστίκι Αιγίνης και τι ωραίο που ήτανε. Το αστείο είναι ότι εγώ αυτό το κέικ δεν το θυμάμαι καθόλου, σαν να μη το έχω φτιάξει ποτέ. Αφού έχει γίνει πια το αστείο μας, εγώ της λέω ότι κάπου αλλού το έχει φάει και εκείνη μου λέει ότι το τρώγαμε κάθε μέρα με τον καφέ. Όλο αυτό τον καιρό ψάχνω βιβλία, χαρτάκια, κομπιούτερ και κέικ με φιστίκι δεν έχω πουθενά!!!
Το σημερινό κέικ ΔΕΝ είναι αυτό το κέικ φάντασμα, αυτό το κέικ έγινε για να χρησιμοποιήσω ένα γιαούρτι που έληγε. Πρόσθεσα και το φιστίκι, το πασπάλισα με μαρμελάδα και τριμμένο φιστίκι και έγινε ένα πολύ νόστιμο και πολύ εύκολο κέικ για όλες τις ώρες. Αφιερωμένο στη Χαρά λοιπόν :)
 
χρειαζόμαστε
3/4 φλιτζάνι ζάχαρη
1 1/2 φλιτζάνι αλεύρι
2 κουταλάκια baking powder
3 αυγά
1 γιαούρτι με φράουλες (200γρ)
100 γρ. ψημένα και αλατισμένα φιστίκια Αιγίνης, χοντροτριμμένα
100 γρ. βούτυρο λιωμένο
1 κουταλάκι άρωμα βανίλιας
μαρμελάδα φράουλα

Ανακατεύουμε το αλεύρι με το baking powder. Χτυπάμε τα αυγά με τη ζάχαρη, να αφρατέψουν. Προσθέτουμε το βούτυρο και τη βανίλια. Συνεχίζοντας το χτύπημα, προσθέτουμε το αλεύρι εναλλάξ με το γιαούρτι μέχρι να ανακατευτούν καλά. Κρατάμε 2 κουταλιές από τα φιστίκια, ρίχνουμε τα υπόλοιπα στο μείγμα και ανακατεύουμε.
Βουτυρώνουμε και αλευρώνουμε μια μακρόστενη φόρμα για κέικ και ρίχνουμε το μείγμα. Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180β για 45λεπτά περίπου.
Όταν κρυώσει εντελώς, απλώνουμε στην επιφάνεια λίγη μαρμελάδα φράουλα και πασπαλίζουμε με τα φιστίκια που έχουμε κρατήσει.


During Hara's last visit to Greece, five years ago, she recalls (among other things) a very tasty pistachio cake I had made. The funny thing is that I do not remember making this cake, it's like I had never made it. It's become our joke since I keep telling her she must have eaten it elsewhere, while she insists that we had it every day, during coffee time. All these years I've been combing my books, scribbles and  computer recipes and I have found no such recipe, anywhere!!!
Today's cake is not the ghost cake we've been talking about, I just made it to use a yogurt that was about to expire. I added pistachios, topped it with strawberry jam and more pistachios, and it turned into a very tasty and very easy cake for all occasions.

we need
3/4 cup sugar
1 1/2 cups flour
2 tsps baking powder
3 eggs
1 (6-7 oz)  strawberry yogurt
3 1/3 oz pistachios, roasted, salted and coarsely chopped
3 1/3 oz butter, melted
1 tsp vanilla essence
strawberry jam

Combine flour with baking powder. Beat eggs with sugar, until light. Add butter and vanilla. While continuing beating, add flour and yogurt alternately, until well incorporated. Reserve 2 Tbsps pistachios, add remaining pistachios to batter and stir well.
Grease an oblong cake pan and turn in batter. Bake in preheated oven, at 350F, for approximately 45 min.
When cool, top with strawberry jam and sprinkle with reserved pistachios.

12 σχόλια:

  1. Πρέπει να είναι τέλειο από γεύση και κρατείται για φτιάξιμο! Και εγώ το παθαίνω αυτό με τα χαρτάκια μου, γραμμένες συνταγές και στα πιο κουλά μέρη και μετά χάνω το μπούσουλα...χααχχααχαχ....Φιλιά Μαράκι μου και καλό Σαββατοκύριακο! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σούπερ ντούπερ, μου άρεσει η φράουλα, αλλά περισσότερο το φυστίκι Αιγίνης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πως μου αρέσει το φιστικάκι να ήξερες!!Και με φράουλα μαζί?Ααα είσαι ο άνθρωπός μου σήμερα ^^

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ωραιότατο κεκάκι, δεν ξέρω πόσο νόστιμο ήταν το άλλο, αλλά αυτό σίγουρα δείχνει σούπερ!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πανεύκολο και σίγουρα πολύ νόστιμο το κέικ φυστικιού Αιγίνης! Φοβερή συνοδεία για το καφεδάκι μας! Δίκιο έχει η Μαρία!
    Καλή Κυριακή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Όμορφο το κεκάκι σου Μαρία, γεμάτο αγαπημένα αρώματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αχ... είναι ενοχλητικό όταν συμβαίνει αυτό, να έχεις φτιάξει δηλαδή κάτι πολύ αξιόλογο και μετά να μην μπορείς να θυμηθείς πώς το έκανες :)
    Θα συμφωνήσω με την Έλενα πάντως, το κέικ-φάντασμα μπορεί να ήταν νόστιμο, αλλά και το συγκεκριμένο δείχνει φοβερό!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πωπωωωω, πολύ ωραίο αυτό το κεκάκι!!! Δεν πειράζει, μη σκοτίζεσαι συμβαίνουν αυτά αν και είναι δύσκολο ...το ξέρω γιατί το έχω πάθει κι εγώ!!!
    Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγαπω φυστικια Αιγίνης, και οντως με τη μαρμελαδα εκει κατω απ τα φυστικακια πρεπει να ειναι φοβερο...
    Γεια στα χερια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. κέικ με φυστίκι αιγίνης... δεν έχω δοκιμάσει ποτέ!!!!!!

    ευκαιρία λοιπόν!!!!!

    καλό σου βράδυ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Χαχα, πόσες φορές έχω φτιάξει κάτι μόνο και μόνο για να μην πετάξω κάτι που έλειπε! Φαίνεται φανταστικό το κεικάκι σου!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή