Μοσχάρι με κολοκυθάκια αυγολέμονο/Beef with zucchini in egg-lemon sauce

Και το "έπος" των κολοκυθιών συνεχίζεται...:)
Τα μικρά κολοκυθάκια ήξερα από την αρχή τι θα τα κάνω. Το αγαπημένο μας φαγητό για αυτή την εποχή! Το έχω φτιάξει πολλές φορές και μου κάνει μεγάλη εντύπωση που δεν το έχω βάλει εδώ γι αυτό και έψαξα τρεις τουλάχιστον φορές τις αναρτήσεις μου να σιγουρευτώ ότι δεν υπάρχει! Το έχω από ένα βιβλιαράκι της Βέφας Αλεξιάδου και είναι πραγματικά πεντανόστιμο μέσα στην απλότητα του! Οι ποσότητες στα υλικά έχουν λίγο αλλάξει και αν έχω ανοιχτό μπουκάλι κρασί σβήνω το κρέας με μισό ποτηράκι.

χρειαζόμαστε
1 κιλό μοσχάρι σε κομμάτια (έβαλα ελιά)
1 1/5 κιλό κολοκυθάκια μικρά
4 κουταλιές ελαιόλαδο
1 μεγάλο κρεμμύδι τριμμένο
1/2 φλιτζάνι ψιλοκομμένο άνηθο
2 φλιτζάνια ζεστό νερό 
αλάτι-πιπέρι
1 αυγό
1/3 φλιτζάνι χυμό λεμονιού

Σε πλατιά κατσαρόλα ζεσταίνουμε το λάδι και σοτάρουμε το κρέας από όλες τις πλευρές. Ρίχνουμε και το κρεμμύδι και συνεχίζουμε το σοτάρισμα για 2-3 λεπτά. Ρίχνουμε 2 φλιτζάνια ζεστό νερό, αλάτι, πιπέρι και αφήνουμε το κρέας να βράσει τουλάχιστον μισή ώρα σε μέτρια φωτιά ή μέχρι να το δούμε ότι έχει μαλακώσει. Πλένουμε και καθαρίζουμε τα κολοκυθάκια (αν είναι μικρά και τρυφερά απλώς τα πλένουμε και κόβουμε τις άκρες). Τα κόβουμε σε μπουκιές και τα προσθέτουμε στο κρέας μαζί με τον άνηθο. Σκεπάζουμε και σιγοβράζουμε μέχρι να μαλακώσουν.
Χτυπάμε το αυγό με το χυμό λεμονιού, προσθέτουμε λίγο ζουμάκι από τη σάλτσα για να ζεσταθεί το αυγό και το ρίχνουμε στην κατσαρόλα κουνώντας γρήγορα και κυκλικά για να πάει παντού. Σερβίρουμε αμέσως!
And...the zucchini saga lives on...:)
Right from the start, I knew what to make with the small zucchini.. Our favourite dish for this season! I've made it many times and I was really surprised to realize I'd never posted it, so I made sure by checking all my posts three times.. I got it from one of Vefa Alexiadou's books and it is truly delicious within its simplicity! I have slightly changed the quantity and I add some wine, whenever I have an open bottle.

we need
2 lbs beef, cubed
3 lbs small zucchini
4 Tbsps olive oil
1 large onion, grated
1/2 cup dill, finely chopped
2 cups hot water
salt and pepper, to taste
1 egg
1/3 cup lemon juice

Heat oil in wide pan and brown meat on all sides. Add onion and continue for 2-3 more min. Add hot water, salt and pepper and let meat cook for about half an hour over medium heat, until tender. Rinse zucchini and cut off edges. Slice them vertically in bite size pieces and add to the meat, along with dill. Cover and simmer until cooked. Beat egg with lemon juice, blend in some meat sauce to warm up the egg and return to pan, moving  it quickly and in a circular motion. Serve immediately.

26 σχόλια:

  1. Καλημέρα Μαρία μου... τέλειο φαγητό και το έκανες υπέροχο!!! Να είχα ένα πιάτο τώρα... αν και με το στομάχι που έχω αυτές τις μέρες... θα έτρωγα λίγο ενώ εγώ το θέλω όλοοοοο!
    Γεια στα χέρια σου!
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα ,καλη εβδομάδα,νόστιμο πιάτο,και όμορφα παρουσιασμένο,φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Λατρεύω το συγκεκριμένο φαγάκι Μαρία μου!
    Απλό, με πολύ βασικά υλικά, αλλά τόσο νόστιμο και ...χουχουλιάρικο!
    Και προϋποθέτει και για μπόλικο κρασάκι!
    Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Νομίζω ότι το συγκεκριμένο πιάτο είναι ότι πρέπει για τον βροχερό καιρό που έχουμε.

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μαρία με αυγολέμονο δεν τα έχω κάνει ένα πιατάκι παρακαλώ γιατί εδώ δεν αρέσει αυτή η σάλτσα ιδιαίτερα.
    Καλή εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μαρία μου απο τα πιο νόστιμα φαγάκια!Πάρα πολύ ωραίο!
    Καλή εβδομάδα!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πολύ νόστιμο το φαγητό σου αν και συνήθως εγώ το φτιάχνω κοκκινιστό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πως μου αρέσει το αυγολέμονο μ'αυτή την υπόξινη γεύση που δίνει στο φαγητό, το λατρεύω! Πολύ νόστιμο και γευστικό φαγάκι για τα πρώτα κρύα! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Και πολύ καλά κάνει και συνεχίζει το έπος των κολοκυθιών, Το λατρεύω το φαγάκι Μαράκι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλησπέρα! Χμμ, είμαι από τους λίγους που λένε όχι στο αβγολέμονο απ' ό,τι φαίνεται!
    Θα σας γράψω όμως ένα tipάκι που έχω μάθει για να μην προσθέτουμε αβγό κι όμως να έχουμε παρόμοια λεμονάτη σάλτσα με πυκνή σχετικά υφή: Δένουμε το ζουμί του φαγητού με λίγο κορν φλάουρ και μπορούμε επίσης να προσθέσουμε και μια κουταλιά μουστάρδα! Νόστιμο, ζεστό και λεμονάτο χωρίς να μυρίζει αβγό!

    Καλή βδομάδα και καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πεντανόστιμο φαγάκι, το κάνω και αυγολέμονο και κοκκινιστό.
    Το μαγείρεψες υπέροχα Μαράκι!
    Φιλιά, καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μεταξύ κρέατος και ζυμαρικών παρακάτω, θα πάρω το 2ο ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Θα το φτιάξω σύντομα!!! Εξαιρετικό!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αγαπώ πολύ αυτά τα μικρά, τρυφερά κολοκυθάκια που λιώνουν στο στόμα!!
    Τέλειο Μαρία μου.
    Φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μαρία έχεις δίκιο, είναι ένα απλό φαγάκι, αλλά πολύ νόστιμο. Όσες φορές αν το φτιάξουμε δεν το βαριόμαστε. Το μαλακό κρέας της ελιάς του μοσχαριού, τα τρυφερά κολοκυθάκια, το ωραίο αυγολέμονο κάνουν ένα εξαίσιο φαγητό. Από αυτά που αγαπάμε!!
    Καλή σου ημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πολύ ωραίο φαγάκι! Ταιριάζει και με τον καιρό (που τελευταία δεν μας τα λέει καλά...) Όσο για το αυγολέμονο σίγουρα είναι ενδιαφέρουσα πρόταση και αρκετά διαφορετική από τη συνηθισμένη κόκκινη σάλτσα. Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. This looks like a wonderful cool weather meal, I bet it makes for a lovely aroma while it is cooking.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Υπέροχο φαί Μαρία μου.
    Εγώ συνήθως το κάνω κοκκινιστό με κολοκυθάκια, αλλά έτσι δεν το έχω δοκιμάσει.
    Ωραιότατο.

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. μη το δει ο άντρας μου χάθηκα, θα το ζητάει, διότι εγώ ως γνωστόν δε συμπαθώ το αυγολέμονο σε αντίθεση με τους υπόλοιπους της οικογένειας, πάντως για ένα πιατάκι έτοιμο μαγειρεμένο δε θα πω ΟΧΙ.....!!!!


    Κλεφτές ματιές ρίχνω συχνά-πυκνά προς τα εδώ, κι ας μη σχολιάζω πάντοτε....τα κέφια πεσμένα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Perfectly delicious, and comforting dish for this time of the year! Love it!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Σας ευχαριστώ πολύ όλους για τα καλά σας λόγια!

    The Dark Chef, ωραίο το τιπ σου για λεμονάτη σαλτσούλα, ευχαριστώ!

    ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ, τα ίδια και εγώ, από κέφια...χάλια!!

    sundayspoon, καλώς ήρθες στην παρέα μας:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Το εκανα σημερα και εβαλα μαιντανο και λιγο δυοσμο για να δωσω ανοιξιατικη φρεσκαδα.Εβαλα και μια σκελιδα σκορδακι κ λιγο τριμα λεμονιου. Εγινε υπεροχο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε. Ωραία ιδέα να βαλεις μαιντανό και δυόσμο. Ανοιξιάτικη :)

      Διαγραφή