Κολιοί Στο Φούρνο/Baked Mackerel


For English, scroll down

Νομίζω το έχω ξαναπεί... δυστυχώς στο σπίτι μας, το ψάρι δεν είναι κάτι που τρώμε πολύ συχνά.
Κανένας από την οικογένεια δεν το προτιμάει, πιο παλιά που ήμασταν και περισσότεροι προτιμούσαν να φάνε οτιδήποτε άλλο παρά ψάρι την ημέρα που έκανα "το λάθος" να το μαγειρέψω.
Όπως και με τις αγκινάρες το πήρα πια απόφαση ότι δεν πρόκειται στο σπίτι μου τουλάχιστον να το ευχαριστηθώ.
Όταν όμως σου δίνουν φρεσκότατους κολιούς και μάλιστα καθαρισμένους 😎 θα είναι πολύ κρίμα να μην τους φτιάξεις έτσι δεν είναι;  Πραξικοπηματικά λοιπόν κι εγώ τους έψησα με ότι υλικά είχα στο σπίτι και γίνανε νοστιμότατοι.
Τους φάγανε; Μπαααα. Ένα, δυο μόλις τους έψησα και μετά τίποτα. Δεν πειράζει, περισσότεροι για  μένα. Για δυο μέρες ξεκοκάλιζα ψαράκια ευτυχισμένη. Και να μη σας πω για το γατί !!!


Κολιοί Στο Φούρνο

Print Friendly and PDF
Εύκολο και νόστιμο καλοκαιρινό φαγητό πλούσιο σε ωμέγα 3 και νοστιμότατο.
Μερίδες:4-5
Συστατικά:
    • 10-12 κολιούς
    • 1 μεγάλο ξερό κρεμμύδι κομμένο σε ροδέλες
    • 3 φρέσκα κρεμμυδάκια ψιλοκομμένα
    • 2-3 κλαδάκια φρέσκια ρίγανη κομμένα σε μικρότερα
    • 2-3 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένο
    • 1 κ.σ μαϊντανό ψιλοκομμένο
    • 5 κ.σ. ελαιόλαδο
    • χυμό από ένα λεμόνι
    • αλάτι
    ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ:
    1. Καθαρίζουμε τους κολιούς και τους αλατίζουμε. Τους αφήνουμε στο σουρωτήρι.
    2. Σε ένα ταψάκι απλώνουμε τις φέτες του κρεμμυδιού.  Στρώνουμε τους κολιούς.
    3. Βάζουμε λίγο από το σκόρδο στην κοιλιά του κάθε ψαριoύ και το υπόλοιπο το ρίχνουμε από πάνω.
    4. Απλώνουμε και το φρέσκο κρεμμυδάκι και τη ρίγανη στα ψάρια και ρίχνουμε το ελαιόλαδο και το λεμόνι.
    5. Ψήνουμε στους 200β σε προθερμασμένο φούρνο για 25-30 λεπτά περίπου.

    ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
    Το ψάρι δεν θέλει πολύ ψήσιμο να μην ξεραθεί. Ο δικός μου φούρνος τα έψησε σε μισή ώρα αλλά ο κάθε φούρνος είναι διαφορετικός. Η ουσία είναι να τα ψήσουμε χωρίς να στεγνώσουν.


    I think I have mentioned in the past that we are not very fond of fish so, unfortunately, we rarely eat fish at home. Even when there were more of us living at home, they still didn't like them and not only did they use every excuse not to eat them, but also they made sure they would eat anything else but fish, each time I made the mistake to cook them...
    Fish and artichokes alike, I made up my mind, I will never enjoy savoring them again at home.
    If you were given though freshly caught AND cleaned mackerel😎 it would be a shame not to bake them, right?
    I therefore decided to go ahead and bake them, using ingredients I already had at home, and they turned out delicious!
    Did my boys eat them? Of course not! They just sampled a couple of them as soon as they came out of the oven, then...nothing. That's fine, more for me! Needless to say, I happily ate fish for two days! I won't even mention how happy the kitty was!


    BAKED MACKEREL

    Print Friendly and PDF
    A tasty and easy summer meal, rich in omega-3 and delicious!
    Yield: 4-5 portions
    INGREDIENTS:

    • 10-12 mackerel
    • 1 large onion, sliced in coins
    • 3 green onions, finely chopped 
    • 2-3 springs fresh oregano, cut shorter
    • 2-3 garlic cloves, finely chopped
    • 1 Tbsp fresh parsley, finely chopped
    • 5 Tbsps olive oil
    • the juice of one lemon
    • salt, to taste
    INSTRUCTIONS:
    1. Gut and rinse out mackerel, season with salt and leave in a colander.
    2. Layer sliced onions over bottom of baking pan. Arrange mackerel on onion layer.
    3. Stuff each fish's belly with some of the garlic and top fish with remaining garlic.
    4. Add green onions and oregano and drizzle with lemon and olive oil.
    5. Bake in a preheated oven, at 400F, for approximately 25-30 min.

    NOTES
    Fish don't need to be baked for long, otherwise they will be dry. It took them half an hour of baking in my oven, then again, each oven is different. We just need to make sure they will be baked perfectly, without becoming dry.


    8 σχόλια:

    1. Αχ...κι εγω δεν είμαι του ψαριού αλλα μερικές φορές το αποζητώ. Και εγώ Πραξικοπηματικά το φτιάχνω...χιχι.. Το τρώνε (με το ζόρι βέβαια) αλλά κάτι είναι κι αυτό.
      Φανταστικοί έγιναν. Και καλό ψαράκι που είναι υγιεινο ;)

      Φιλιά

      ΑπάντησηΔιαγραφή
      Απαντήσεις
      1. Κι εγώ Μαρία μου. Δεν είμαι και πολύ αλλά σε φρέσκο ψαράκι δε λέω ποτέ όχι :)

        Διαγραφή
    2. Τι ωραία που είναι τα ψαράκια στο φούρνο!
      Πώς γίνεται να μην τα τρώνε βρε Μαρία μου;
      Ελαφριά, υπερνόστιμα, καλοκαιρινά, σε συνδυασμό με μια ωραία σαλάτα ή βραστά λαχανικά έχουμε ένα φανταστικό γεύμα!

      ΑπάντησηΔιαγραφή
      Απαντήσεις
      1. Δυστυχώς δεν έχω καταφέρει να τους πείσω Ερμιόνη μου! Εναποθέτω τις ελπίδες μου στη μικρή μας εγγονούλα ;)

        Διαγραφή
    3. Πωπωωω! Σκέτο καλοκαίρι είναι αυτά τα ψαράκια! Οι κολιοί είναι από τα λίγα ψάρια που τρώω και μάλιστα έτσι. Απλά εγώ βάζω και πιπεριές για να φεύγει λίγο η "ψαρίλα" τους... χαχαχαχα
      Φιλιά καλημέρας!

      ΑπάντησηΔιαγραφή
      Απαντήσεις
      1. Ωραία ιδέα και οι πιπεριές Κική μου! Τα ψαράκια ότι καλύτερο!

        Διαγραφή
    4. Σε μεγάλη ηλικία ξεκίνησα να τρώω ψάρι, οπότε δεν είναι αργά να αλλάξουν κάποια γούστα! Τώρα πια μου αρέσουν όλα και οι κολιοί είναι από τα πιο χορταστικά σίγουρα! Κι εγώ έτσι θα τους έφτιαχνα, με μυρωδικά και λεμόνι, χωρίς ντομάτα.
      Την καλημέρα μου!

      ΑπάντησηΔιαγραφή
      Απαντήσεις
      1. Έχω ελπίδες δηλαδή ακόμα, χιχι. Καλά κι εγώ μεγάλη άρχισα να τρώω ψάρια και πάλι δεν είναι η πρώτη μου επιλογή. Να είσαι καλά :)

        Διαγραφή