Chutney μήλου/Apple Chutney

For English, scroll down
Θέλετε μια διαφορετική γεύση από την απλή σάλτσα μήλου; Το chutney, μια γλυκόξινη, αρωματική σάλτσα με καταγωγή από την Ινδία που στη Δύση γίνεται συνήθως με φρούτα, κρεμμύδια και ζάχαρη. Ευκαιρία λοιπόν να φτιάξω και εγώ με τα πρώτα φθινοπωρινά μήλα. Μπορούμε να το σερβίρουμε με κρέας, ψάρι, τυρί. Εγώ τη δοκίμασα ακόμα και σε ψωμάκια με μπέικον και γλυκοπατάτα (που ακολουθούν) και μας άρεσε πολύ. Βγήκε ένα βάζο 300-350 ml.

χρειαζόμαστε
1 κουταλιά σπορέλαιο
1 κόκκινο κρεμμύδι σε φετάκια
1 πράσινη πιπεριά σε λεπτά φετάκια
3 πράσινα μήλα σε λεπτές φέτες
2 κουταλιές μηλόξιδο
2 κουταλιές μέλι
αλάτι-πιπέρι

Σοτάρουμε τα κρεμμύδια και την πιπεριά στο λάδι, χαμηλώνουμε τη φωτιά, σκεπάζουμε την κατσαρόλα και τα αφήνουμε να μαλακώσουν για κανένα δεκάλεπτο.
Προσθέτουμε τα μήλα, το μηλόξιδο και το μέλι. Σκεπάζουμε την κατσαρόλα και αφήνουμε σε χαμηλή φωτιά να μαλακώσουν 20-25 λεπτά περίπου. Ανακατεύουμε που και που. Αλατοπιπερώνουμε και σερβίρουμε. Μπορούμε να προσφέρουμε το chutney και ζεστό και κρύο.
Chutney is a sweet and sour, fragrant sauce of Indian origin. In the West, it is usually made with fruit, onions and sugar, so I made some with the first apple harvest.
It can be served with meat, fish or cheese. I even tried it with some sweet potato and bacon rolls I made (recipe to follow) and we loved it. Yield 10 to 11 oz.

we need
1 Tbsp vegetable oil
1 red onion, finely sliced
1 green pepper, finely sliced
3 green apples, finely sliced
2 Tbsps apple cider vinegar
2 Tbsps honey
salt and pepper, to taste

In a skillet, saute onion and pepper in oil, cover and cook until tender, about 10 min.
Turn in apple, apple cider vinegar and honey. Continue cooking, covered, over low heat, for another 20-25 min or until tender, stirring from time to time.Season with salt and pepper and serve.
Chutney can be served both hot and cold,

15 σχόλια:

  1. Αν σου πω ότι ονομαστικά το ξέρω αλλά δεν το έχω δοκιμάσει ποτέ; Είναι πολύ πρωτότυπος συνδυασμός υλικών που με προκαλεί να το φτιάξω! Ευχαριστούμε για τη συνταγή Μαρία, φιλιά και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Α τι ωραίο!!
    Δεν εχω φτιάξει ποτέ chutney αλλα το γλυκόξινο μου αρέσει.
    Πάνω στα ψωμάκια είναι πολυ ωραίο.

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ωωω πρωτη φορα το βλεπω αυτο!!!!!!!!! τι περιεργο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. πολύ ενδιαφέρουσα συνταγή!! φαντάζομαι θα ταιριάζουν πολύ με τα ψωμάκια, τα οποία δείχνουν υπέροχα!!
    καλή εβδομάδα κορίτσια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Από τα πιο εύκολα και με λιγότερα υλικά chutney!
    Πολύ ωραίο!!!! Θα το φτιάξω!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Από τα πιο εύκολα!! Φέτος έκανα ένα μαζί με αχλάδι και έπεται συνέχεια.
    θα το δοκιμάσω κι αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εύκολο και πολύ νόστιμο συνοδευτικό το τσάτνεϋ που έφτιαξες Μαρία μου!! Λέω να το δοκιμάσω με ψητό κοτόπουλο!!! Γεια στα χέρια σου!
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το καλύτερο συνοδευτικό για τυριά! Λατρεύω τα chutneys που έχουν μέσα το συνδυασμό μήλο-κρεμμύδι, και μου αρέσει που δεν είναι φορτωμένο και που είναι τόσο εύκολο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τι ωραίος και εύκολος συνδυασμός!! Θα το δοκιμάσω! Ευχαριστούμε, σας φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλησπέρα!
    Δεν έχω δοκιμάσει ποτέ, και φαίνεται τόσο ενδιαφέρον !!! Μου αρέσει που χρησιμοποίησες μέλι ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Δεν το ξέρω αλλά θα το δοκιμάσω από περιέργεια γιατί έτσι πού το βλέπω μου αρέσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πολύ μου αρέσουν αυτού του είδους οι σάλτσες στα κρέατα! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μαρία φαίνεται πολύ καλό, μια φορά έχω φτιάξει μόνο τσάτνευ, αλλά φαίνεται ενδιαφέρον με το μήλο!!
    Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μου αρέσει πολύ τόσο το chutney όσο και τα συνοδευτικά του.
    Αν μη τι άλλο διανύουμε και την καταλληλότερη εποχή για κάθε είδους παρασκευές με μήλα και η συγκεκριμένη είναι αρκετά ιδιαίτερη!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή