κέικ πορτοκαλιού με παπαρουνόσπορο/Poppy seed orange cake

Το τι έχω ακούσει γι αυτό κέικ δε λέγεται! Εκτός από το δούλεμα που όλοι νομίζουν ότι άμα φάνε θα .......ευθυμήσουν ας το πω, το καλύτερο είναι που ζήτησα από τον καλό μου που πήγαινε προς την Ευριπίδου να μου πάρει παπαρουνόσπορο και νόμιζε ότι όταν το ζήταγε θα τον κοίταγαν περίεργα:))
Το αστείο είναι ότι όλοι έχουν ξαναφάει, πάνω από ψωμάκι ή κριτσίνι αλλά μέσα στο κέικ τους φαινόταν περίεργο! Το κέικ είναι πορτοκαλιού και το κριτσάνισμα του παπαρουνόσπορου είναι το κάτι άλλο!

χρειαζόμαστε

3 1/4 φλιτζάνια αλεύρι
1 1/4 κουταλάκι baking powder
1/2  κουταλάκι σόδα
1/2 κουταλάκι αλάτι
3/4 φλιτζάνι βούτυρο σε θερμοκρασία δωματίου
1 1/2 φλιτζάνι ζάχαρη
5 αυγά
1/3 φλιτζάνι χυμό πορτοκάλι
1 φλιτζάνι κεφίρ (ή ξινόγαλα)
3 κουταλάκια ξύσμα πορτοκαλιού
3 κουταλάκια παπαρουνόσπορο

για το γλάσο

2 φλιτζάνια άχνη ζάχαρη
1  κουταλιά λικέρ πορτοκάλι
νερό μέχρι να γίνει ένα μαλακό γλάσο

Ανακατεύουμε το αλεύρι, τη baking powder, τη σόδα και το αλάτι. Σε μεσαία ταχύτητα του μίξερ χτυπάμε το βούτυρο 1-2 λεπτά, προσθέτουμε τη ζάχαρη και χτυπάμε για ένα λεπτό ακόμα. Ρίχνουμε τα αυγά ένα ένα και συνεχίζουμε το χτύπημα. Προσθέτουμε και το χυμό πορτοκαλιού και συνεχίζουμε το χτύπημα σε χαμηλή ταχύτητα. Προσθέτουμε εναλλάξ το αλεύρι με το κεφίρ ή το ξινόγαλα Ανακατεύουμε και το ξύσμα πορτοκαλιού και τον παπαρουνόσπορο και ρίχνουμε σε μια μεγαλούτσικη φόρμα. Ψήνουμε για 45-50 λεπτά στους 180 β σε προθερμασμένο φούρνο. Αφήνουμε να κρυώσει εντελώς. Ανακατεύουμε την άχνη με το λικέρ πορτοκαλιού και μερικές κουταλιές νερό μέχρι να γίνει ένα όχι πολύ πηχτό γλάσο και απλώνουμε πάνω από το κρύο κέικ.
Oh, the comments I've heard about this cake are unbelievable!!! Other than the fact everyone thinks they'll get "happy" once they taste it, my hubby thought he would get "dirty looks" when he went to buy poppy seed... :)) The funny thing is that they've all had either bread or bread sticks with poppy seed, it so happens they only find it weird in cake... This orange cake with crunchy poppy seed is out of this world!!

we need

3 1/4 cups flour
1 1/4 tsps baking powder
1/2 tsp soda
1/2 tsp salt
3/4 cup butter, at room temperature
1 1/2 cups sugar
5 eggs
1/3 cup orange juice
1 cup kephir (or sour milk)
3 tsps orange rind
3 tsps poppy seed

for the glaze

2 cups icing sugar
1 Tbsp orange liqueur
enough water to make a soft glaze

In a bowl, combine flour, baking powder, baking soda and salt. In another bowl, beat butter with mixer, at medium speed, for 1-2 min, add sugar and continue beating. Add eggs, one by one, continuing beating. Add orange juice, then alternate adding  flour blend and kephir or sour milk, while beating at low speed. Fold in orange rind and poppy seed and pour  batter in a large cake pan. Bake at 350F, in preheated oven, for 45-50 min.  Let cool completely.
Mix icing sugar with orange liqueur and a few Tbsps of water, to obtain a glaze of medium thickness, then spread over the cooled cake.

23 σχόλια:

  1. Κερνιέμαι .. λατρεύω παπαρουνόσπορο ... ότι πρέπει με το καφεδάκι μου το πρωινό.

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Te ha quedado muy hermoso y delicioso me encanta,abrazos y abrazos.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα Μαράκι!Μου αρέσει πολύ το κριτσάνισμα που κάνει ο παπαρουνόσπορος αλλά και η γεύση του!Όσο για το συνδυασμό υλικών του κέικ απολύτως ταιριαστός!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλημέρα Μαρία μου!
    Κι εμένα μου αρέσει πολύ ο παπαρουνόσπορος (να είναι καλά η Έλενα που μου έστειλε ένα φακελάκι να τον δοκιμάσω)!
    Δημιουργεί πολύ όμορφο οπτικό αποτέλεσμα, αλλά και το κριτσάνισμά του έχει πλάκα!
    Το κέικ σου φαίνεται πολύ νόστιμο και περιποιημένο!
    Βλέπω έχει και την άλλη τελευταία μου αδυναμία, το ξινόγαλα!
    Και με το γλάσο γίνεται ακόμα πιο λαχταριστό!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Έλα τώρα που δεν το έκανες επίτειδες!!
    Ελα τώρα που δεν ήθελες να μας μαστουρώσεις πρωινιάτικο!!!

    Αντε... θα σε συγχωρήσω γιατί τρελαίνομαι για παπαρουνόσπορο!!! Τυχαίο??? Εχεις δίκιο ότι είναι παιχνιδιάρικος στο στόμα. Και όσο για το κέικ, το παραφούσκωσες σαν γαλοπούλα! Έτσι όπως μου αρέσουν τα κέικ, με πολύ ψύχα!!

    Μπράβο σου Μαράκι!! Τέλεια συνταγή!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μαράκι μου μην ακούς κανέναν χα χα χαα!!!
    Τον παπαρουνόσπορο τον χρησιμοποιώ πολύ σε κέικς και αρτοπαρασκευάσματα διάφορα, ειδικά σε συνδυασμό με λεμόνι ή πορτοκάλι δίνει απίστευτο αποτέλεσμα.
    Τον αγοράζω από μπαχαράδικα και πρόβλημα κανένα.
    Θα σου πω όμως να γελάσεις.
    Πήγα μια φορά στο χωριουδάκι μου, σε ένα μαγαζί με διάφορα βότανα και αφεψήματα που άνοιξε πρόσφατα για να αγοράσω διάφορα.
    Οταν λοιπόν τους ρώτησα αν έχουν παπαρουνόσπορο, μου είπαν "μιλάτε πιο σιγά παρακαλώ".
    Χα χα χαααα, φανταζομαι τι εντύπωση θα έδωσα.
    Το κεκάκι σου φαίνεται υπέροχο και εντυπωσιακό!!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μαράκι μου είμαστε σε μια φάση που όλα επιτρέπονται!:))
    Υπέροχο το κεκάκι σου! Ο παπαρουνόσπορος έχει την δική του νοστιμιά! Αλλά και το buttermilk κάνει τα κέικ πιο... τρυφερά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΥΠΕΡΟΧΟ ΤΟ ΚΕΙΚ ΣΟΥ ΚΑΙ ΛΑΧΤΑΡΙΣΤΟ!!!!!ΤΕΛΕΙΟ!!ΜΠΡΑΒΟ!!!!ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. χαχα...καλό αυτό την ευθυμία από τον παπαρουνόσπορο..:)
    Ετσι όπως είμαστε αυτό τον καιρό μακάρι να ευθυμούσαμε έτσι..

    Πολύ ωραίο κεκάκι Μαρία μου. Ωραία υλικά και μυρωδάτο πορτοκαλάκι.
    Αφράτο αφράτο έγινε.

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Γεια σου αγαπημένο μου Μαράκι, ήρθα να κεραστώ, συμφωνώ απόλυτα δίνει τέλειο crunch ο παπαρουνόσπορος!
    Μοσχοβολιστό Κεκάκι!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μαράκι μου τέλειο το κέικ... να πάρω ένα κομματάκι;;; Όσο για τον παπαρουνόσπορο, πολλοί πιστεύουν ότι έχει "χαροποιές" ιδιότητες!!!!! Πάντως το κέικ σου είναι λαχταριστό!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Για να "ευθυμίσουμε" Μαρία μου μάλλον θα χρειαστούμε κιλά παπαρουνόσπορου! Αλλά συμφωνώ με την επιλογή του ξυνόγαλου ή της κρέμας γάλακτος στα κέϊκ γιατί τα κάνει πολύ αφράτα και τρυφερά στην υφή τους.
    Πολλές καλημέρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλησπέρα..φαίνεται υπέροχο..λαχταριστό..μπράβο σου..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ξεχωριστό το κεικ ομολογώ.....τα υλικά δε δίνουν άλλη γευστική εμπειρία!!!!!!!!!
    Φιλιααααααααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Σας ευχαριστώ πολύ όλους! Μακάρι φυσικά όπως είπατε με αυτό τον τρόπο να έφτιαχνε το κέφι μας!

    Χρυσαυγή μου δεν είναι ότι φούσκωσε πολύ είναι που η δόση είναι μεγαλύτερη από ένα κέικ που φτιάχνουμε συνήθως και είναι ευκαιρία να χρησιμοποιήσω τη φορμα που μου είχαν χαρίσει τα παιδιά μου πριν πολλά χρόνια:)

    Έλενα μου άρα είχε δίκιο ο καλός μου που φοβότανε να ζητήσει, χαχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Θέλωωωωωωωωωωωω...
    Καλό Σαβ/κο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Kαλό μήνα κοριτσάκια μου!! παπαρουνόσπορο δεν έχω δοκιμάσει ποτέ αλλά το κέικ πορτοκάλι είναι από τα αγαπημένα μου οπότε ευκαιρία είναι! φιλιά σας πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Τέλειο θα είναι! Αυτό το κρατσάνισμα θα του πηγαίνει πολύ! Νομίζω ότι οι Ούγγροι έχουν ένα παραδοσιακό τους γλυκό που έχει πολύ παπαρουνόσπορο, θα προσπαθήσω να το βρω από μια φίλη μου τώρα που το θυμήθηκα!
    Φιλιά, καλή εβδομάδα και καλό μήνα Μαράκι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Μαρία, δεν έχω δοκιμάσει ποτέ παπαρουνόσπορο σε κέικ. Μόνο σε ψωμί τον έχω φάει. Φαίνεται λίγο σαν τη βανίλια με τα σποράκια της, ε;
    Τέλειο κέικ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αχ αυτός ο παπαρουνόσπορος πως ταιριάζει με τα εσπεριδοειδή. Έχω κέικ λεμονιού, γιατί όχι και πορτοκαλιού; Και ωραία ιδέα να χρησιμοποιήσω το κεφίρ μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Xara, I love your orange cake with the poppyseeds. I make almost the same cake except with lemon and poppyseeds, and drizzle with the glaze,as well!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ειμαι λατρης των κεικ
    και αυτο μου φαινεται πεντανοστιμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή